Klient: Petr S., Ostrava
Povolání: obchodní zástupce
Zkušenost ze září 2023
"Když jsem v únoru toho roku, 2023, přišel domů z práce, partnerka hned poznala, že něco není v pořádku," vzpomíná Petr S., 38letý obchodní zástupce z Ostravy. "Seděl jsem v kuchyni s výpovědí v ruce a nemohl jsem uvěřit, že po 8 letech jsem najednou bez práce. Měl jsem hypotéku, slušné úspory a plány do budoucna. Teď bylo všechno jinak."
Ale hledání nového zaměstnání v automobilovém sektoru se ukázalo jako mnohem obtížnější, než Petr očekával. "Ekonomické zpomalení a restrukturalizace v oboru znamenaly, že podobné pozice byly poměrně vzácné," říká Petr. "Partnerka mi říkala: 'Neboj se, najdeš něco jiného.' Ale já jsem nevěděl, co mám dělat."
Po třech měsících bez příjmu začal Petr čerpat kreditní karty na pokrytí základních životních nákladů. "Každý měsíc jsem si říkal, že příští měsíc najdu práci," říká Petr. "Ale měsíce plynuly a já jsem se dostával do stále větších dluhů."
Hypotéka ve výši 18 000 Kč měsíčně, společně s účty za energie, pojištění a stravování, rychle vyčerpaly jeho úspory. "Do šestého měsíce nezaměstnanosti jsem měl dluhy na kreditních kartách přes 250 000 korun," říká Petr. "A neměl jsem jak splácet hypotéku."
Všechny banky odmítly refinancování kvůli jeho nezaměstnanosti. "Chodil jsem po bankách a stále dokola poslouchal, že nemám příjem, tak mi nemůžou pomoci," říká Petr.
Nejhorší bylo, že Petr čelil možnosti ztráty domu, kde žil se svou partnerkou. "Byl to náš domov, naše investice do budoucnosti," říká Petr. "Přijít o něj by znamenalo začít znovu od nuly. Partnerka mi jednou řekla: 'Ten dům jsme si vybrali spolu a spolu ho taky udržíme!' Její slova mě zasáhla přímo do srdce."
Po měsících hledání narazil Petr na finančních fórech na zmínku o službách PBP. "Když jsem poprvé viděl jejich reklamu, byl jsem nedůvěřivý," přiznává Petr. "Říkal jsem si - další firma, co slibuje rychlé peníze a pak vás sedře. Ale už jsem neměl na výběr… Tak jsem to zkusil."
První konzultace s PBP Petra překvapila. "PBP rozuměla, že ztráta zaměstnání může postihnout kohokoliv," říká Petr. "Nezajímali se jen o čísla, ale o to, jak mi můžou pomoci."
PBP navrhlo úvěr ve výši 1,8 milionu korun, který by konsolidoval všechny jeho dluhy a poskytl dostatečné prostředky na pokrytí životních nákladů po dobu nejméně šesti měsíců. Schvalování trvalo asi tři týdny.
Do čtyř měsíců od získání úvěru se Petrova finanční situace začala pomalu zlepšovat. "Konečně jsem se přestal budit uprostřed noci hrůzou, že přijdeme o dům," přiznává Petr.
Petr nepřišel o svůj rodinný dům a to bylo to jediné, na čem mu skutečně záleželo. "Když jsem viděl, jak se partnerka rozplakala štěstím, že můžeme zůstat, uvědomil jsem si, že dům není jen střecha nad hlavou," říká Petr.
Po pěti měsících od získání úvěru našel Petr práci jako obchodní zástupce v menší firmě. "Plat je o 15 tisíc nižší než v předchozí práci, ale jsem vděčný, že mám zase stálý příjem," přiznává Petr.
"Víte, co jsem se z toho všeho naučil?" zamýšlí se Petr. "Že život vás může kopnout, i když děláte všechno správně. Osm let jsem makal, měl jsem skvělé hodnocení, a pak - bum. Jeden den jste nahoře, druhý den na dně."
Petrův příběh ukazuje, že ztráta zaměstnání může postihnout kohokoliv. Důležité je najít finančního partnera, který rozumí vaší situaci a může navrhnout vhodné řešení.
"Když se dnes ohlédnu zpět, jsem rád, že jsem se nakonec odhodlal PBP kontaktovat," říká Petr. "Dali nám šanci, když jsme ji nejvíc potřebovali."
Telefon: +420 725 422 426
Email: info@pujckabezproblemu.cz
Web: pujckabezproblemu.cz